Khamis, Julai 12, 2012

Senamrobik Serentak 1Murid 1Sukan 1Malaysia 2012

Assalamualaikum w.b.t

Pada 10 Julai 2012, Sekolah Kebangsaan Felda Tersat telah melaksanakan program Senamrobik Serentak 1Murid 1Sukan 1Malaysia bertempat di Dataran Maziah Sk. Felda Tersat. Program ini telah disertai oleh seramai 160 orang peserta yang terdiri daripada kalangan guru, kakitangan sekolah, PIBG, murid dan warga Felda Tersat. Program ini melibatkan tiga aktiviti utama iaitu aktiviti senamrobik, pertandingan mewarna dan ceramah Syaaban. Sesi pendaftaran bermula seawal jam 7.00 pagi. 

  
Sesi pendaftaran Murid

Senamrobik bermula pada jam 8.00 pagi yang diketuai oleh En. Ar. Najili bin Daud wakil dari Pejabat Kesihatan Daerah Hulu Terengganu yang bertindak sebagai konstraktur. 


 
         Senamrobik bermula
 

  
      barisan guru dan kakitangan sekolah               Penyampaian cenderamata

Program diteruskan dengan acara Pertandingan Mewarna untuk kategori Pra dan Murid Tadika.  Pertandingan ini telah disertai oleh seramai 26 orang peserta dan bermula pada jam 9.30 pagi.  

Peserta pertandingan mewarna

Pertandingan bermula




lukisan terbaik

 Pemenang  pertama

Penyampaian hadiah kepada pemenang


Acara seterusnya di teruskan lagi dengan aktiviti ceramah yang bertajuk "Syaaban Menuju Ramadhan" yang disampaikan oleh Ustaz  Muhammad Faizal   b Md Zulkifli bertempat di Dewan Gemilang  Sk. Felda Tersat. Aktiviti ini bermula pada jam 11.00 pagi dan berakhir pada jam 1.30 tengahari. Objektif utama aktiviti ini adalalah untuk mendedahkan murid dengan amalan-amalan sunat di bulan ramadhan dan mengelakkan murid-murid terikut dengan amalan keterlaluan  (Bid'ah) yang di amalkan oleh orang-orang melayu.

antara murid yang hadir

Penceramah









Tiada ulasan:

Catat Ulasan